ahlan wasahlan

bismillahrrahmanirrahim

Thursday, June 16, 2011

Burulah cinta yang hakiki

Bismillahirrahmanirrahim....

Cinta adalah fitrah manusia....fitrah manusia yang ingin disayangi dan menyayangi, ingin dikasihi dan mengasihi serta ingin dicintai serta mencintai. Perasaan cinta itu tidak salah diberikan sesama makhluk tetapi cinta agung hanya layak diberikan kepada Tuhan yang telah mencipta kita. Bahkan, cinta sesama manusia tidak akan kekal. Paling lama sekadar tempoh masa kita masih hidup. Mereka yang gagal mendapat dunia yang dicintai dan diburunya itu, ramai yang sakit jiwa dan berputus asa. Bahkan ada yang sanggup bunuh diri kerana kecewa dalam percintaan yang tidak kekal itu.

Sedarlah bahawa cinta kepada makhluk dan cinta daripada makhluk bukanlah cinta yang hakiki dan sejati. Sebaliknya, berilah dan terimalah cinta yang kekal abadi yakni cinta agung dengan mencintai Allah S.W.T. Cinta ini jika berjaya diperoleh adalah cinta yang paling memuaskan dan menenangkan. Buahnya paling menghiburkan dan membahagiakan. Tetapi malangnya, cinta yang agung ini jarang dititikberatkan. Mungkin dalam jutaan manusia hanya seorang yang memburunya.

Jika seseorang itu telah mencintai dan dicintai Allah, jangan bimbang jika dibenci manusia, kerana masih ramai yang menyayangimu di dunia, tetapi bimbanglah jika dibenci Allah kerana tiada sesiapa yang menyayangimu di akhirat. Hebat bukan cinta Allah? Barang sesiapa yang menjadikan Allah sebagai cinta agungnya, amat beruntunglah hidupnya di dunia serta di akhirat. Marilah kita bersama-sama mengejar dan memburu cinta yang hakiki...Wallahu a'lam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...